سبک زندگی

برای درک بهتر مفاهیم یادداشت ها، به ترتیب از اولین یادداشت بخوانید.

سبک زندگی

برای درک بهتر مفاهیم یادداشت ها، به ترتیب از اولین یادداشت بخوانید.

امروزه به علت پیشرفت بشر ما نیاز به این داریم که زندگی کردن رو یاد بگیریم تا در پیچ و خم اختلاف طبقاتی و سواد و بی عدالتی و... به بیراهه نرویم. مهارت زندگی چشم شما را روی واقعیت ها نمی‌بندد بلکه می‌خواهد نوع نگرش شما را به دنیا زیبا کند. با اینکه هر یادداشتی موضوع جداگانه ای رو بررسی میکنه اما برای درک بهتر مفاهیم یادداشت ها، به ترتیب از اولین یادداشت بخوانید.
خوشحال می‌شوم نظرات خود را آزادانه بیان کنید و با شما در ارتباط باشم!

آخرین مطالب

خودشناسی_هدف

سه شنبه, ۲۵ شهریور ۱۳۹۹، ۰۴:۳۰ ب.ظ

حتما این سوال را شنیده ایم که از بین اهداف زندگی ات سه هدف اول را بگو! یا سه هدفی که رسیدن به آنها برای تو از همه مهمتر است کدام است؟ 

اگر برای جواب این سوال به زمان زیادی احتیاج داریم باید بگویم که ما مسیر درستی را برای زندگی انتخاب نکرده ایم. زمانی که برای جواب این سوال زمان میخواهیم بدین معناست که من نمیدانم صبح که از خواب بیدار میشوم علتش چیست و قرار است برای چه تلاش کنم! 

اصلا لیست اهداف داریم؟ تابلوی اهداف داریم؟تهیه لیست یا تابلو قرار نیست باعث شود که ما به آرزوهایمان برسیم. ما در واقعیت زندگی میکنیم! تهیه لیست و تابلو به ما کمک میکند که هر روز به هدفمان نگاه کنیم. زمینه های رسیدن به آن را بررسی کنیم. یادمان نرود برای چه زندگی میکنیم.مزیت تابلوی اهداف این است.

هر چیز که در تابلوی اهداف باشد نشان دهنده شخصیت و ارزش ماست. به عبارت دیگر ارزش انسان به انتخاب اهداف است. انسانها را باید بر اساس آرزوها سنجید نه بر اساس شرایط فعلی. اکثر اوقات "زمان حال" بر اساس سلسله اتفاقات و شرایطی به وجود آمده که از کنترل ما خارج بوده است اما اگر اتفاقات و شرایط قرار بود به دست ما رقم بخورد در چه جایگاهی بودیم؟ ارزش ما آنجا مشخص میشود.

مکانی که در آن هستیم، شغلی که داریم، لباسی که میپوشیم ارزش ما را مشخص نمیکند. اهداف و آرزوهای ما ارزش ما را مشخص میکند. گاها کسی که مامور سرکوب اعتراضات مردمی است نظرش با مردم همسو است اما به ناچار لباس سرکوبگر را برتن کرده. جایگاه فعلی ارزش او را مشخص میکند یا اندیشه هایش؟ شاید اگر قرار بود چرخ زندگی اش را خودش بچرخاند امروز در روستایی مشغول عشق ورزی به یک گاو بود و از نواختن موسیقی و صدای غژغژ قلم روی کاغذ گلاسه ی ابر و باد لذت میبرد. اما به ناچار در جایی است که دوست ندارد. زندانیان را در نظر بگیرید! آیا همگی شایسته این هستند که پشت میله های زندان باشند یا آنها هم اسیر شرایطی شده اند که ماهم ناخواسته و ندانسته در به وجود آمدن آن دخیل هستیم؟

پس ارزش ما به اهداف ماست. آرزو دارید مثل پروین اعتصامی باشید؟ میخواهید میلیاردر باشید؟ میخواهید قهرمان المپیک باشید؟ ارزش شما دقیقا همان است اگر واقعا میخواهید قهرمان المپیک باشید سعی کنید، برایش تلاش کنید. تلاش برای رسیدن به هدف لذت بخش است. مهم نیست چقدر به هدف نزدیک میشویم، مهم این است که ما واقعا تلاش کردیم و از خودمان راضی باشیم. یادمان باشد یک نفر قرار است قهرمان شود و شکست بخشی از زندگی است که اگر درکش کنیم شیرینی اش کم از پیروزی ندارد! 

راستی شما چه هدف و آرزوهایی دارید؟

#هدف #آرزو #فکر #ظاهر

  • Saqi

نظرات  (۱)

به قول آقای yekidie 

فقط رسیدن به هدف مهم نیست..لذت بردن ازمسیر ودریافت لحظه شاید مهم تراست!

چه قشنگ گفتین،دقیقا همینطوره؛)

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی