سبک زندگی

برای درک بهتر مفاهیم یادداشت ها، به ترتیب از اولین یادداشت بخوانید.

سبک زندگی

برای درک بهتر مفاهیم یادداشت ها، به ترتیب از اولین یادداشت بخوانید.

امروزه به علت پیشرفت بشر ما نیاز به این داریم که زندگی کردن رو یاد بگیریم تا در پیچ و خم اختلاف طبقاتی و سواد و بی عدالتی و... به بیراهه نرویم. مهارت زندگی چشم شما را روی واقعیت ها نمی‌بندد بلکه می‌خواهد نوع نگرش شما را به دنیا زیبا کند. با اینکه هر یادداشتی موضوع جداگانه ای رو بررسی میکنه اما برای درک بهتر مفاهیم یادداشت ها، به ترتیب از اولین یادداشت بخوانید.
خوشحال می‌شوم نظرات خود را آزادانه بیان کنید و با شما در ارتباط باشم!

آخرین مطالب

جایگاه ما در جهان!

پنجشنبه, ۲۰ شهریور ۱۳۹۹، ۰۸:۳۹ ب.ظ

انداره زمین در مقابل خورشید، اندازه خورشید در مقابل منظومه شمسی، اندازه منظومه شمسی در مقابل کهکشان راه شیری و این کهکشان در مقابل هزاران کهکشان دیگری که وجود دارد! زمین چه اندازه و ارزشی دارد؟

این عظمت دنیاست! آیا منطقی به نظر میرسد که تمام عالم هستی برای ما ساخته شده باشد؟ اصلا وجود یا نبود ما که هیچ... وجود یا نبود زمین، یا منظومه شمسی، یا تمام کهکشان راه شیری تاثیر خاصی در عالم هستی دارد؟ ما بخشی کوچک از جهان هستیم که توهم عظمت داریم!توهم مهم بودن!توهم مشرف بودن بر عالم هستی!آیا واقعا ما اشرف مخلوقاتیم؟شاید روزی به این نتیجه رسیدیم که ارزش ما در جهان به اندازه سگ، گاو، الاغ، پشه و مگس است!

برای رسیدن به ذهنی آرام و زندگی با تجربه لذت های با کیفیت باید به درون خود نگاه کنیم! باید خود را بشناسیم! باید جایگاه خود را بشناسیم و از تمام توهماتی که در ذهن ماست دوری کنیم! 

 به قول خیام:

دارند وهم هستی، خلقی ز جهل و مستی

ز کبر و پستی، ز خود پرستی

......................................................................

 ای بس که نباشیم و جهان خواهد بود

نی نام ز ما و نی نشان، خواهد بود

زین پیش نبودیم و نبود هیچ خلل

زین پس چو نباشیم همان خواهد بود.

  • Saqi

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی