سبک زندگی

برای درک بهتر مفاهیم یادداشت ها، به ترتیب از اولین یادداشت بخوانید.

سبک زندگی

برای درک بهتر مفاهیم یادداشت ها، به ترتیب از اولین یادداشت بخوانید.

امروزه به علت پیشرفت بشر ما نیاز به این داریم که زندگی کردن رو یاد بگیریم تا در پیچ و خم اختلاف طبقاتی و سواد و بی عدالتی و... به بیراهه نرویم. مهارت زندگی چشم شما را روی واقعیت ها نمی‌بندد بلکه می‌خواهد نوع نگرش شما را به دنیا زیبا کند. با اینکه هر یادداشتی موضوع جداگانه ای رو بررسی میکنه اما برای درک بهتر مفاهیم یادداشت ها، به ترتیب از اولین یادداشت بخوانید.
خوشحال می‌شوم نظرات خود را آزادانه بیان کنید و با شما در ارتباط باشم!

آخرین مطالب

خودسازی

دوشنبه, ۲۴ شهریور ۱۳۹۹، ۱۲:۳۴ ق.ظ

شاید لازم است که از نو شروع کنیم. اتفاقی که کرم ابریشم آن را مرگ میخواند برای دنیا آغاز زیبایی پروانه است. باید کرم ابریشم، از کرم بودن خود دل بکند تا پروانه شود! کرم بودن تمام چیزیست که او دارد اما اگر از تمام دارایی‌اش نگذرد هرگز پروانه بودن ،زیباتر شدن و پرواز کردن را احساس نمیکند. کاری به مسئله زیستی این موضوع ندارم که کرم ابریشم وقتی پیله را به دور خود میپیچد احساس مرگ دارد یا خوشحالی و اصلا کاری به این موضوع ندارم که کرم ابریشم درکی از پروانه شدن دارد یا نه. بحث من عمیق تر است. بحث من این است که "به همه چیز دید آموزشی داشته باشیم." 

من وقتی میبینم ابریشم به خود پیله میپیچد و بعد از چند وقت پروانه میشود به فکر فرو میروم. آیا طبیعت یا خالق چیزی را میخواهد به ما آموزش دهد؟ اصلا آیا من به عنوان یک انسان باید چیزی از این پروسه یاد بگیرم؟

من کرم را در مرحله ای میبینم که جایگاه حقیقی خود را در جهان پیدا کرده یعنی از توهمات خود بزرگ بینی یا افسردگی های پوچگرایی خلاص شده و قصد چِله نشینی دارد برای خود شناسی! برای من پیله‌ی کرم مثال غار حرای محمد و کوه سینای موسی است. کرم پس از درک کلی از وجود خود میخواهد به خلوتی برود و خود را بشناسد و میبینید با چه  کیفیتی خود شناسی میکند؟! کرم را بعد از خود شناسی ببینید! کاملا خود را از نو ساخته است. شاید برای کرم هایی که پیله نبسته اند پرواز کفر به حساب بیاید! شاید زیبایی بالهای پروانه ها حکم فاحشگی را دارد. اما کرم بعد از خودشناسی از تمام تعصبات و اعتقادات قبلی خود دور است!

در حقیقت کرم هرآنچه که دوست دارد را به دست می آورد و کاری به آموزه های غلط یا درست گذشته ندارد. اینبار اوست که زندگی خود را میسازد به دور از تعصبات و خرافات...

ما انسانها هم همینطور هستیم. باید مثل یک ساختمان خود را ویران کنیم و از نو بسازیم. ما سرشار از آموزه های غلط هستیم. از کودکی به ما دروغ‌ گفته‌اند. چه دروغ‌های خنده داری!

آتش گلستان شد! عصا اژدها شد! ماه به دو نیم تبدیل شده! پدربزرگ و مادربزرگ ما سیب را خوردند و از آسمان به زمین نزول کردند.

ذهن ما را سرشار از نفرت کرده‌اند. شیعه دشمن سنی است و سنی دشمن شیعه! از کودکی به ما گفته اند یهودیان دشمن مسلمانانند! مسیحیان نجسند! مسلمانان پاکند و هندوها نجس! این همه جنگ را در جهان چه چیزی به وجود آورده است؟

پایبند به چه اصولی هستیم؟ صغرا خانوم بچه را چشم زد و بچه به زمین افتاد. تخم مرغ بشکنید تا بلا دفع شود. ماشین خریده ای؟ گوسفندی را ذبح کن تا بلا به سمت تو نیاید. دختری که باکرگی خود را از دست بدهد، نجابت خود را از دست داده است.

از خودمان خجالت نمیکشیم؟ نفهمیده ایم که باورها و هنجارهای ما بسته به جایگاه ماست؟ به راستی اگر در شهر و کشوری دیگر به دنیا می‌آمدیم هنجارهای دیگری داشتیم و به آنها متعصب بودیم؟

باورهای شخصی خود را داشته باشید، راه مخصوص خود را داشته باشید. از راه روشهایی که باعث شده است خون هزاران بیگناه ریخته شود دست بکشید. شاید وقت آن رسیده که پروانه شویم. کرم بودن برای ما کافی نیست! 

#کرم #ابریشم #پروانه #اندیشه #خرافات #سبک_زندگی

  • Saqi

نظرات  (۲)

گاهی اوقات ندونستن، درد کمتری داره...
همین دوری کردن از درد باعث میشه که دنبال حقیقت نری

با ترس چه کنیم!

پاسخ:
دقیقا تو مطلب بعدی اشاره کردم که قرار نیست ما همیشه شاد باشیم. دذ حقیقت از نظر من در حقیقت این درد که زندگی رو شیرین میکنه. اصلا درد دریچه فهمیدن هاست. تا کسی درد نداشته باشه سراغ درمان نمیره. ما باید درد رو بفهمیم. ما باید درد رو درک کنیم. ما تو دنیا مثل بیمارانی هستیم که فکر میکنیم دنیا همین تیمارستانه و تمام مردم دنیا همین دیوانه ها هستند،بیچاره این پزشکان که اسیر دست ما هستند. اما وقتی درد خود را باور کنیم و ایمان داشته باشیم که مریض هستیم سراغ درمان میرویم. پس اینکه حقیقت درد رو به ما نشون میده از جنبه های مثبته دانایی نه جنبه منفی

تاپروانه شدن راه بسیار است:)

یاداون حرفتون افتادم که ازطبیعت میشه یاد گرفت،درس گرفت..

فکر میکنم دقیقا ازلحظه ای که دست ازتقلید برمیداریم تازه زنده میشیم

وبه خود واقعی نزدیک تر

این خود واقعی شاید مثل مراحل تبدیل شدن به پروانه دراز باشه ودرد اور

شاید از نوع ما ومثل ما هزاران هزار در زمین باشه

اما درهرصورت پروانه شدن شاید"هدف"است وارزشمند..

پاسخ:
دروووود بر شما بانو🙏

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی