سبک زندگی

برای درک بهتر مفاهیم یادداشت ها، به ترتیب از اولین یادداشت بخوانید.

سبک زندگی

برای درک بهتر مفاهیم یادداشت ها، به ترتیب از اولین یادداشت بخوانید.

امروزه به علت پیشرفت بشر ما نیاز به این داریم که زندگی کردن رو یاد بگیریم تا در پیچ و خم اختلاف طبقاتی و سواد و بی عدالتی و... به بیراهه نرویم. مهارت زندگی چشم شما را روی واقعیت ها نمی‌بندد بلکه می‌خواهد نوع نگرش شما را به دنیا زیبا کند. با اینکه هر یادداشتی موضوع جداگانه ای رو بررسی میکنه اما برای درک بهتر مفاهیم یادداشت ها، به ترتیب از اولین یادداشت بخوانید.
خوشحال می‌شوم نظرات خود را آزادانه بیان کنید و با شما در ارتباط باشم!

آخرین مطالب

خودشناسی

پنجشنبه, ۲۰ شهریور ۱۳۹۹، ۰۸:۵۹ ب.ظ

ما انسان ها دو بعد داریم. یکی ظاهری و دیگری باطنی. بعد ظاهری ما تن و بدن ماست و بعد باطنی ما اندیشه ماست. اصل وجود ما همان اندیشه ماست. یک ناپیدا هستیم که با ظاهرمان پیدا می‌شویم.هیچ چیز نمی‌تواند وجود اندیشه ما را رد کند. شاید روزی از خواب بیدار شویم و متوجه شویم گربه‌ای هستیم که خواب انسان بودن را دیده ایم اما وجودمان مسلم است چون می‌اندیشیم. این اندیشه از جایی در این کیهان متبلور می‌شود. شاید انسان بودن ما نوعی وهم باشد اما اندیشیدن ما واقعیت محرز است.

 اما اندیشه خالی فایده اش چیست؟ اندیشه ای که نمیتواند تاثیر گذار باشد اصلا چرا وجود داشته باشد؟

عالم فیزیک که در حاکمیتِ منطق است، حکم می‌کند این بدن برای پیاده کردن اندیشه ها به صورت طبیعی، اتفاقی یا به دست یک خالق در اختیار ما قرار گرفته است تا اندیشه ها را عملی کنیم. پس ما اندیشه ای هستیم که به وسیله ظاهرمان عملی میشود.

نتیجه این است که دقیقا به همان اندازه که اندیشه مهم است، عمل هم مهم است.اگر بخواهم دقیق‌تر بگویم من هستم چون می اندیشم اما من آن چیز که می اندیشم نیستم!من آن چیز که احساس میکنم نیستم! بلکه آنی هستم که احساس میشوم و آنی هستم که عمل میکنم. اگر عمل ما منافی اندیشه ما باشد پس چه اهمیتی دارد که ما به چه می اندیشیم؟اندیشه ما زمانی ارزشمند است که جامع عمل به خود میپوشاند و در جامعه احساس می‌شود.

 درست است که منِ اصلی همان اندیشه است اما میزانِ سنجشِ ارزشمندیِ این وجود "عملش" است و ترازوی سنجشِ ارزشِ عمل، "اندیشه" است.

#خودشناسی

#اندیشه

#عمل

#من_کی_ام

#کیستم_من

  • Saqi

نظرات  (۱)

وعمل بیانگر وجود ما..

بایدیک الی چند واحد باشما و yekidie فلسفه بردارم!

پاسخ:
🙏🙏🙏

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی